Page 91 - Sağlık Dergisi Kasım 2019
P. 91
haber S ğlık
Üretmek sizin için ve Türkiye için ne anlam ifade ediyor? dan birisi hatta ilki olduğunu söyleyebiliriz. Maalesef konu
“SAĞLIK PROFESYONELLERİNİN medikal simülasyon, özellikle sağlık profesyonelleri eğitimi
olunca Türkiye Pazarı’nın henüz yeterli derinlikte oldu-
EĞİTİMİNDE DE ULUSLARARASI DÜZEYİ ğunu söylemek pek mümkün değil. Bununla birlikte tıp
YAKALAMAMIZ LAZIM” ve hemşirelik eğitiminde kullanılmak üzere yurt içindeki
Her işte olduğu gibi üretmek daha çok katma değer stratejik iş ortaklarımızla birlikte geliştirdiğimiz ürünle-
yaratabilmek demek. Ülkemizin istisnasız her iş kolunda ri uluslararası pazarlarda tanıtmayı başardığımızı, satış
buna çok ihtiyacı var. Ancak bu yolda dünya gerçekleri- ve pazarlama faaliyetlerimizi Türkiye dışına taşıdığımı-
ni dikkate alarak, ulaşılabilir ve gerçekçi hedefl er koymak zı söyleyebiliriz. Ancak özellikle yüksek teknoloji ürünle-
gerekiyor. Geçtiğimiz yıllar içinde Türkiye’nin sağlık sek- rini yurt dışına pazarlarken Türk Malı kavramının güç-
töründe ciddi bir birikimi ve tecrübesi oluştu. Bu birikimi lenmesine dolayısıyla zamana ihtiyacımız olduğunu kabul
sağlık profesyonellerinin eğitiminde de uluslararası düze- etmemiz gerekiyor.
ye taşımamız gerekiyor. Türkiye pazarında yaşadığınız sorunlar ve çözüm önerileri-
Bizim için diğer önemli bir konu da gerek tıp eğitimi
gerek hemşirelik eğitimi veren kuruluşlarla birlikte bilim- niz var mı?
selliği ön plana alan ürün ve hizmete dayalı projeler geliş- “TÜRKİYE, MEDİKAL SİMÜLASYONLA İLGİLİ
tirmek ve sonuçlarını ticari ürün haline getirerek bu konu- PLANLAMA VE YATIRIMLAR YAPMALI”
daki ticari faaliyetlerimizi içinde bulunduğumuz yerel Gerek kamu gerek özel sektör dikkate alındığında ülke-
pazarla sınırlamadan, iş imkanlarını bölgesel hatta küre- mizin çeşitli ölçeklerde sağlık hizmeti veren merkezlerinin
sel boyuta taşımaktır. hem mimari hem de teknik açıdan iyi konumda olduğunu
Yurt dışı pazarı stratejiniz nedir? İhracat yapıyor musunuz? söyleyebiliriz. Ancak konu sağlık profesyonelleri ve bunu
“TÜRKİYE PAZARI’NIN HENÜZ YETERLİ besleyecek olan insan kaynaklarının eğitimine gelince aynı
şeyi söylemek pek mümkün değil. Bu sorunun daha fazla
DERİNLİKTE OLDUĞUNU SÖYLEMEK PEK ihmal edilmeden ivedilikle ve ulusal düzeyde ele alınma-
MÜMKÜN DEĞİL” sı gerektiğine ve üniversitelerimiz başta olmak üzere tüm
Yurt dışında başarılı olabilmek için öncelikle kendi eğitim merkezlerimizin hem tıp eğitimine dayalı yeni bir
pazarınızda belirli bir ölçekte ve düzenli büyüme göste- mevzuat oluşturma hem de medikal simülasyonla ilgili ihti-
ren faaliyetler içinde olmanız gerekir. Türkiye’nin küre- yaçlarına yönelik planlama ve aşamalı olarak yatırımlar
sel tıbbi cihaz piyasasında bölgesindeki önemli pazarlar- yapılması gerektiğine inanıyoruz.
2019 Kasım / 87