Page 91 - Sağlık Dergisi Kasım 2019
P. 91

haber S ğlık



             Üretmek sizin için ve Türkiye için ne anlam ifade ediyor?  dan birisi hatta ilki olduğunu söyleyebiliriz. Maalesef konu
             “SAĞLIK PROFESYONELLERİNİN                          medikal simülasyon, özellikle sağlık profesyonelleri eğitimi
                                                                 olunca Türkiye Pazarı’nın henüz yeterli derinlikte oldu-
             EĞİTİMİNDE DE ULUSLARARASI DÜZEYİ                   ğunu söylemek pek mümkün değil. Bununla birlikte tıp
             YAKALAMAMIZ LAZIM”                                  ve hemşirelik eğitiminde kullanılmak üzere yurt içindeki
                Her işte olduğu gibi üretmek daha çok katma değer  stratejik iş ortaklarımızla birlikte geliştirdiğimiz ürünle-
             yaratabilmek demek. Ülkemizin istisnasız her iş kolunda  ri uluslararası pazarlarda tanıtmayı başardığımızı, satış
             buna çok ihtiyacı var. Ancak bu yolda dünya gerçekleri-  ve pazarlama faaliyetlerimizi Türkiye dışına taşıdığımı-
             ni dikkate alarak, ulaşılabilir ve gerçekçi hedefl er koymak  zı söyleyebiliriz. Ancak özellikle yüksek teknoloji ürünle-
             gerekiyor. Geçtiğimiz yıllar içinde Türkiye’nin sağlık sek-  rini yurt dışına pazarlarken Türk Malı kavramının güç-
             töründe ciddi bir birikimi ve tecrübesi oluştu. Bu birikimi  lenmesine dolayısıyla zamana ihtiyacımız olduğunu kabul
             sağlık profesyonellerinin eğitiminde de uluslararası düze-  etmemiz gerekiyor.
             ye taşımamız gerekiyor.                             Türkiye pazarında yaşadığınız sorunlar ve çözüm önerileri-
                Bizim için diğer önemli bir konu da gerek tıp eğitimi
             gerek hemşirelik eğitimi veren kuruluşlarla birlikte bilim-  niz var mı?
             selliği ön plana alan ürün ve hizmete dayalı projeler geliş-  “TÜRKİYE, MEDİKAL SİMÜLASYONLA İLGİLİ
             tirmek ve sonuçlarını ticari ürün haline getirerek bu konu-  PLANLAMA VE YATIRIMLAR YAPMALI”
             daki ticari faaliyetlerimizi içinde bulunduğumuz yerel   Gerek kamu gerek özel sektör dikkate alındığında ülke-
             pazarla sınırlamadan, iş imkanlarını bölgesel hatta küre-  mizin çeşitli ölçeklerde sağlık hizmeti veren merkezlerinin
             sel boyuta taşımaktır.                              hem mimari hem de teknik açıdan iyi konumda olduğunu
             Yurt dışı pazarı stratejiniz nedir? İhracat yapıyor musunuz?  söyleyebiliriz. Ancak konu sağlık profesyonelleri ve bunu
             “TÜRKİYE PAZARI’NIN HENÜZ YETERLİ                   besleyecek olan insan kaynaklarının eğitimine gelince aynı
                                                                 şeyi söylemek pek mümkün değil. Bu sorunun daha fazla
             DERİNLİKTE OLDUĞUNU SÖYLEMEK PEK                    ihmal edilmeden ivedilikle ve ulusal düzeyde ele alınma-
             MÜMKÜN DEĞİL”                                       sı gerektiğine ve üniversitelerimiz başta olmak üzere tüm
                Yurt dışında başarılı olabilmek için öncelikle kendi  eğitim merkezlerimizin hem tıp eğitimine dayalı yeni bir
             pazarınızda belirli bir ölçekte ve düzenli büyüme göste-  mevzuat oluşturma hem de medikal simülasyonla ilgili ihti-
             ren faaliyetler içinde olmanız gerekir. Türkiye’nin küre-  yaçlarına yönelik planlama ve aşamalı olarak yatırımlar
             sel tıbbi cihaz piyasasında bölgesindeki önemli pazarlar-  yapılması gerektiğine inanıyoruz.

















































                                                                                                       2019 Kasım / 87
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96