Page 90 - Sağlık Dergisi Kasım 2019
P. 90
S ğlık haber
Tıp eğitiminde simülasyon sistemleri neden önemli ve neden ları geliştirmek ve bunu yaparken teknolojinin sağladığı
hızlı bir şekilde yaygınlaşmaya başladı? imkanları kullanıp mezuniyet öncesi ve mezuniyet sora-
“BİRİKİM VE TECRÜBELERİMİZİ sına uygun olacak şekilde eğitimi tasarlamak daha ger-
ULUSLARARASI DÜZEYE TAŞIMAK çekçi ve güncel bir yaklaşım olacaktır. Tabi bunu söyler-
ken medikal simülasyon konusunun tıp eğitiminin bir
İSTİYORUZ” alternatifi değil, ancak tamamlayıcı unsuru olabileceği-
İçinde yaşadığımız dönemde çevremizde olan biten çok ni özellikle belirtmek isteriz. İşte biz tam da bu noktada
hızlı bir şekilde akıyor. Bununla birlikte yeni jenerasyo- kurumların çözüm ortağı olmak, bilgi ve becerilerimizi
nun ihtiyaçları, ilgi alanları ve öğrenme şekilleri de hızla kurumlarla paylaşarak elde edeceğimiz tecrübelerimizi
değişiyor. Doğal olarak sağlık profesyonelleri eğitiminin uluslararası düzeye taşımak arzusundayız.
de bu hızlı değişimden etkilenmemesi düşünülemez. Okul BERTAŞ A.Ş. olarak simülasyon sistemi pazarının neresin-
çağına gelen çocuklar okul öncesinden başlayarak tüm desiniz? Yurt içi ve dışı rakipleriniz var mı? Sizi rakipleri-
eğitim hayatları boyunca akıllı telefon, tablet PC ve akıllı nizden ayıran belirgin yönleriniz nelerdir?
tahtalar kullanmayı, bunları kullanarak sunum yapmayı,
bilgisayar oyunları, ciddi oyunlar, ilgi duydukları konu- Ülkemizde medikal simülasyon pazarı henüz emekleme
lara yönelik özel aplikasyonları kullanmayı öğreniyor ve safhasında ve pazarın belirli bir derinliği yok. Buna kar-
gündelik yaşamlarının neredeyse her anında kullanıyor- şın ülkemizde temel faaliyet alanı medikal simülasyon sis-
lar. Video oyunları, sosyal medya, ve chat programları- temleri olan sınırlı sayıdaki fi rmadan birisiyiz. Ancak bu
nın kullanım yoğunluğunu düşündüğümüzde yeni jene- konuda bugüne kadar elde ettiğimiz birikimi yurt dışın-
rasyona konvansiyonel eğitim yöntemleri kullanılarak da gerçekleştirdiğimiz önemli projelerle bölgesel düzeye
bilgi ve beceri kazandırmak gerçekçi ve doğru bir yakla- taşımayı başarmış ve kurumların sağlık profesyonelleri-
şım olamaz. Bilakis teknolojinin sunduğu imkanları kul- nin eğitimi ile ilgili yatırımlarında toplam çözüm ortağı
lanarak ve bu imkanları kullanırken eğitim hedefl erine konumundaki öncü fi rma olduğumuzu belirtmemiz yan-
yönelik akademik müfredatı merkeze alan eğitim metot- lış olmayacaktır.
86 / Kasım 2019