Page 192 - Mart 2018
P. 192
S ğlık haber
BeautyEurasia Fuarı ve sektör hakkın- Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Kuaför Fuarı Beauty Eurasia sektör
da görüşlerini dile getiren İstanbul Hollanda ve Romanya oldu. Sabun, açısından çok önemli bir görevi ye-
Kimyevi Maddeler ve Mamulleri saç bakım ürünleri, ıslak mendil gibi rine getiriyor. Dünyanın önde gelen
İhracatçıları Birliği (İKMİB) Başkanı ürün gruplarında dünyada ilk sıra- kozmetik fuarlarından BeautyEurasia;
Murat Akyüz; “Kozmetik sektörü- larda yer alıyoruz. Dünyadaki geliş- katılımcıların en son ürün ve yenilik-
nün dünyadaki büyüklüğü yaklaşık meleri yakından takip eden sektör leri görmelerine imkân sağlamanın
300 Milyar Euro seviyesindeyken firmalarımız bir taraftan markalaşma yanı sıra kozmetik ihracatımızda et-
Türkiye’de sektörün iç pazar büyük- konusunda hızla yol alırken diğer kin rol oynayarak ekonomimize de
lüğü yaklaşık 2,5 Milyar Euro civarın- taraftan ürün çeşitlerini artırmada katkısını sürdürüyor.
da. Kozmetik sektörünün dinamik, önemli adımlar atıyorlar. Uzun yıl-
yüksek kapasiteli, esnek üretimli, lardır Avrupa’ya ihracat gerçekleşti- 36 Ülkeden 320 Katılımcıyı ve
krizleri fırsata çeviren ve yeniliklere ren firmalarımız yüksek kaliteli, AB 10.000’den Fazla Ziyaretçiyi
hızlı uyum sağlayabilen çok güçlü bir ve uluslararası standartlarda üretim Ağırlamaya Hazırlanıyoruz
yapısı var. Tüm bu özellikleriyle Türk konusunda oldukça iyi bir noktada BeautyEurasia Fuarı’nın bu yılki he-
kozmetik sektörünün özellikle son 10 bulunuyorlar. Avrupa pazarlarına deflerine değinen ITE Turkey Fuar
yılda hızla büyüdüğünü görüyoruz. yakınlığımız da bu bölgeye ihracat- Direktörü Filiz Mehmedova, “Türkiye
Türkiye’nin coğrafi konumu, kozme- ta avantaj sağlıyor. Aynı zamanda ve Avrasya Bölgesi’ndeki önemli tec-
tik tüketiminin hızlı artışı, genç nüfus, Avrupa’dan ürünlerimize gelen talep rübe ve uzmanlığımızı, grubumuzun
organik ve bitkisel ürünlere talebin Uzakdoğu ve Afrika pazarlarında da mevcut güçlü küresel ağı ile birleşti-
artması, Avrupa kozmetiğinin deği- firmalarımızın algısını yükseltiyor, rerek sektörün gelişimine katkı sağ-
şimi ve üretimin kısmen Türkiye’ye güven veriyor. lamayı amaçlıyoruz. Geçtiğimiz yıl 33
kayması ve artan e-ticaret kozmetik ülkeden 258 katılımcı ile 91 ülkeden
sektörü için fırsat yaratan noktalar İKMİB olarak bir yandan sektörün 7.471 ziyaretçiyi ağırlamıştık. Bu yıl 36
olarak öne çıkıyor. gelişimi için önemli çalışmalar yü- ülkeden 320 katılımcıya ve toplamda
Günümüzde 170’in üzerinde ülkeye rütürken diğer yandan sektörün so- 106 ülkeden 10.000’den fazla ziyaret-
kozmetik ürünlerimizi ihraç ediyoruz. runlarını da yakından takip ediyoruz. çiye ulaşarak büyümemizi sürdürüp
Son 10 yılda kozmetik ihracatımız Firmalarımızın sektördeki yenilik ve sektöre sağladığımız katkıyı daha
yüzde 170 oranında artış göstermiş trendleri, rakiplerinin hangi noktada da arttırmak istiyoruz. Diğer yandan
durumdadır. 2017 yılında 1,12 mil- olduğunu görmeleri ve yeni bağ- geçtiğimiz yıl başarıyla yürüttüğü-
yar dolarlık ihracat gerçekleştirdik. lantılar kurmaları açısından önem müz VIP Alım Heyeti Programını bu
Kozmetik ihracatımızda öne çıkan taşıyan uluslararası fuarlara katılma- yılda hayata geçireceğiz. Profesyonel
ülkeler ise Irak, İran, Birleşik Krallık, larını önemsiyoruz. Bu bağlamda ziyaretçiler; üreticiler, tedarikçiler ve
Rusya, Almanya, Fransa, Suudi 14. Uluslararası Kozmetik, Güzellik, çok sayıda
188