Page 102 - Sağlık Dergisi Kasım 2019
P. 102
S ğlık haber
Üretim aşamalarında dikkat ettiğiniz hususlar neler? yapmaya daha fazla teşvik edilmesi gerektiğini düşünüyorum.
Katsan, Türkiye’de Tıbbi cihaz alanında üretim yapan Sermayenin, daha çok üretim ve katma değeri yüksek ürün
en eski fi rmalardan biri olmasının getirdiği bir tecrübeye yatırımlarına aktarılması bizim gibi gelişmekte olan ülkeler için
sahip. Baktığınız zaman bu büyük bir avantaj. Çünkü aşama takip edilmesi gereken asıl yoldur. Dünya da örneklerine bak-
aşama, Türkiye’de regülasyonların değişmesiyle birlikte Kat- tığınız zaman, tek çıkar yolun bu olduğu açıkça görülebiliyor.
san da kendini geliştirme fırsatı bulmuştur. Geldiğimiz nok- Elbette ki üretim süreçleri oldukça dinamik, ve hiç de
tada bugün; Katsan doktor ve hemşirelerin gönül rahatlığıy- kolay değil. Çalışanlar, müşteriler, tedarikçiler; hepsi birbi-
la kullanabileceği yüksek kaliteli ürünler üretmektedir. Kalite rine bağlı değer zincirinin halkalarını oluşturuyor. Bu halka-
politikamızı, bütün çalışanlarımızın benimsemesi, Katsan’ın ların hepsinin aynı güçte olması gerekiyor. Bunlarda yaşanı-
en büyük önceliğidir. Katsan’da üretilen ürünler 40’tan fazla lan sorunlar üretimi her an olumsuz etkileyebiliyor. Bu değer
ülkeye ihraç edilmektedir. Ürettiğimiz ürünlerin birçok ülke- zincirini, sağlam ve işlevsel olarak yürütebilmek için kendi
de başarılı olması ve giderek pazar payını artırması bizi ger- kalite anlayışımızı ve müşteri beklentilerini tüm sürece yan-
çekten çok mutlu ediyor. sıtmaya çalışıyoruz.
Gelişen teknoloji ile birlikte, günümüzde dünya Endüst- Yurt içi ve yurt dışı pazarlama stratejileriniz ve faaliyetleriniz hak-
ri 4.0, robotlaşma, büyük veri, nesnelerin interneti gibi kav- kında bilgi verebilir misiniz? Hangi Ülkelere ihracat yapıyorsunuz?
ramlar ortaya çıkmıştır. Katsan olarak biz de en kaliteli ve
en verimli üretimi yapmak, kaynaklarımızı doğru ve akıllı- “ULUSLARARASI ORGANİZASYONLARDA
ca kullanabilmek adına bahsi geçen konuları yakından takip ÜLKEMİZİ TEMSİL ETMEK İSE BİZİM İÇİN ÇOK
etmekte ve bu teknolojileri kendimize uyarlama çalışmalarını HEYECAN VERİCİ”
sürdürmekteyiz. Süreçler içinden insan faktörünü mümkün Pazarlama stratejilerimizin en başında sağlık meslek men-
olduğunca kaldırmak, insanın beden gücünden değil, zihin suplarına en yeni teknolojilerimizi ulaştırabilmek adına önde
gücünden faydalanmak en öncelikli hedefl erimiz arasındadır. gelen yurt içi/yurt dışı fuar organizasyonları ve bilimsel kong-
Sizin için ve ülkemiz için üretim ne anlam ifade ediyor? Üretim- relere katılım sağlamak geliyor.
le ilgili karşılaştığınız zorluklar neler? Bu organizasyonlarda son kullanıcılarımız ile hem yüz yüze
Ülkemizin bulunduğu coğrafya zengin ve verimli kaynak- tanışma fırsatı buluyor, hem de aldığımız geri bildirimler saye-
lara sahip. Aynı zamanda insan kaynağı olarak da oldukça sinde kendimizi daha da çok geliştirme şansı elde ediyoruz. Bu
noktada kullanıcılarımızın deneyimlerinden yola çıkarak çiz-
uygun. Fakat maalesef ülke olarak bu potansiyeli doğru kul- diğimiz yol haritaları bizim için bir pusula niteliğinde oluyor.
lanamadığımızı düşünüyorum. Ülkemizde, sermayenin üretim
Yurt içinde, tüm ülkeye yayılan bayi ağımızla, sağlık mes-
lek mensuplarına kısa zamanda en kaliteli hizmeti ulaştırıyo-
ruz. Bu hizmeti ulaştırırken, önceliğimiz bayilerimizin tıbbi ve
medikal açıdan donanımlı olmasıdır. Bunun için konusunda
uzman, profesyonel ekiplerimizce verilen eğitimlerden başarıy-
la geçmiş bayiler ile çalışmaktayız. Katsan yurt içi pazarında
gerek devlet gerekse özel hastanelerde cerrahi sütür konusun-
da çözüm ortaklığı sunmaktadır. Kendi üretimimizi yapma-
nın getirdiği esneklik ve 40 yıllık tecrübemiz ile geniş ürün
yelpazemizi tüm cerrah ve hemşirelerimize en kaliteli şekilde
sunuyoruz. Yurt dışı pazarda ise, aktif ihracatını ve distribü-
törlüklerini Avrupa, Yeni Zelanda, Asya, Afrika, Türki Cum-
huriyetler ve Orta Doğu’da sürdüren fi rmamız bölgesinin önde
gelen cerrahi iplik üreticileri arasında yer almaktadır ve bu
bölgelerdeki 40 ülkeye ihracat yapmaktadır. Son dönemlerde
global satış ağımıza katmayı hedefl ediğimiz ülkeler arasında
Rusya, Amerika ve Güney Amerika ülkeleri bulunmaktadır.
Rusya’da ve Güney Amerika’daki 6 ülkede kayıt/ruhsatlandır-
ma süreçlerimiz devam ediyor. Global pazarda bu denli aktif
olmanın yanı sıra uluslararası organizasyonlarda da ülkemi-
zi temsil etmek ise bizim için çok heyecan verici.
Hammaddeden bitmiş ürüne kadar olan tüm süreçlerimi-
zi, kaliteden ödün vermeden takip eden ve fi nal ürünü; pazara
sürekli iyileştirme politikası ile sunan fabrikamızda üretilen
her ürün, uzun ve titiz bir çalışmanın sonucu ortaya çıkıyor.
Ekibimiz bu bağlamda, 21. yüzyıl vizyonuna uygun ve sağlık
sektöründeki gelişmeleri takip edecek şekilde yurtiçi ve yurt-
dışı pazarlarında özenle çalışmalarını sürdürmektedir.
Türkiye pazarı hakkında neler düşünüyorsunuz? Yaşadığınız zor-
luklar neler? Yerli üreticinin yeteri kadar desteklendiğini düşü-
nüyor musunuz?
98 / Kasım 2019