Page 238 - Mart
P. 238
S ğlık haber
Sağlık Dergisi’ne açıklamalarda bulunan fi rma “FDA, 510K DEĞERLENDİRMELERİNDE
ortaklarından Timur Veysel Doğruok , “Türkiye’de SON AŞAMADAYIZ”
pazar lideri olmamız bizim için önemli bir başarıy- T-LAB, Türkiye’nin ilk gerçek PRP KIT marka-
dı ve yurtdışı bayilerimiz ve distribütörlerimizle de sıdır. Dolayısıyla, ülkemize ait, hem yurtiçinde hem
bu başarıları sağlamaya başladık. Örneğin, şimdilik de yurtdışında en bilinen PRP Kit markasıdır. Kalite
bildiğimiz kadarıyla Ürdün’de PRP pazarında lide- Yönetim sistemi, üretim planlama, bayilik altyapımız
riz, Vietnam’da PRP pazar lideriyiz. Yeni geliştirdi- sayesinde, tüm Türkiye’ye ürünlerimizi kolaylıkla ve
ğimiz ürünlerimize ilgi de büyük ve birçok ülkede de hızlıca ulaştırabiliyoruz. Yukarıda da bahsettiğim gibi
ürünlerimizin kayıt süreçleri devam ediyor. Rejene- sadece Türkiye değil, dünya genelinde de yaklaşık
ratif tıp alanında dünyadaki önemli tüm kongrelerde 40 ülkeye ihracat yapıyoruz. Birçok ülkede de henüz
ilgili oturumlarda davetli panelist ve konuşmacı ola- tıbbi cihaz kayıt aşamaları sonuçlanmadı. Özellikle
rak yer alıyoruz.” şeklinde konuştu. ABD’de, FDA açısından 510K değerlendirmelerinde
Rejeneratif tıp alanında faaliyet gösteren T-LAB son aşamada olduğumuzu bildirmek isterim.
ülkemizde ve yurt dışında bilinen bir PRP KIT marka- Geri dönüşlerle ilgili, tüm kalite yönetim sistemi
sı ve üreticisi. Firma ortaklarından Timur Veysel Doğ- gereksinimlerimiz etkin bir şekilde işletiliyor. Müşte-
ruok ile T-LAB’ı ve hedefl erini konuştuk.
ri geribildirimleri, izlenebilirlik, PMS ve PMCF pro-
T-LAB’ın hikayesi nasıl başladı? Kısaca kuruluşu- seslerimiz etkin olarak çalışıyor. Geribildirimlerden
nuzdan ve şirketinizin şu anki durumundan bahse- önce, biz PRP’nin nasıl hazırlanması konusunda eği-
debilir misiniz? timler veren ve ülkemizde PRP’de DEPA sınıfl andır-
Firmamız T-LAB, 2012 yılında kuruldu ve hızla masını ilk kullanan ve öğreten fi rmayız. Hatta rejene-
ilk ürünümüz olan T-LAB PRP KIT için çalışmala- ratif tıp alanında dünyadaki önemli tüm kongrelerde
ra başladı. 2014 yılına gelindiğinde, CE Belgesi’ni ilgili oturumlarda davetli panelist ve konuşmacı ola-
almaya hak kazandıktan sonra; ülkemizin bu alanda rak yer alıyoruz. Bu alanda bilime katkıda bulunmak
ilk ürünü olan T-LAB PRP KIT için pazarlama faali- için ciddi çalışmalar yapıyor ve daha iyi çalışmalar için
yetlerine başladık. Faaliyet alanımız genel itibariyle hazırlıklarımızı sürdürüyoruz. San Francisco, ABD
Tıp bilimi çatısı altında da yeni olarak nitelendirebi- merkezli GVR (Grand View Research) tarafından,
leceğimiz “Rejeneratif Tıp” alanıdır. Şimdilik sade- “Global PRP Pazar Araştırması 2025 Projeksiyonu”
ce Otolog (yani aynı hasta üzerinde) doku ve hücreler isimli çalışmada, dünya genelinde PRP’ye yön veren
ile ilgili çalışmalarımız mevcuttur. Bugün itibariyle; birkaç fi rmadan biri olarak gösterilmemiz de yaptığı-
üretim, yurtiçi-yurtdışı satış, kalite ve ruhsatlandır- mız çalışmaların bir meyvesi oldu bizim için. Dolayı-
ma/belgelendirme, fi nans, Ar-Ge ve yönetim olarak sıyla bilimsel gerçeklik doğrultusunda, elde ettiğimiz
30 kişilik bir ekiple çalışmalarımıza devam etmek- PRP’nin tümüyle karakterizasyonunu değerlendirdi-
teyiz. Ekibimiz genişlemeye devam etmektedir, yıl ğimiz ve buna göre hazırlama protokolü geliştirdiği-
sonuna kadar 50 kişilik bir kadro ile faaliyetlerimize miz için doğru endikasyonlarda aldığımız sonuçlar
devam edeceğimizi öngörüyoruz. Bayilerimizi/distri- gerçekten başarılı.
bütörlerimizi de ailemizin bir parçası olarak görüyo- Ürünlerinizi benzer ürünlerden ayıran, farklı kılan
ruz ve bu açıdan bakıldığında dünya genelinde yak- unsurlar nedir?
laşık 250-300 kişilik bir ekip ürünlerimizin kullanıcı Öncelikle ürünlerimizi benzer ürünlerden ayıran
ve hastalara ulaşmasında etkin rol alıyor.
değil de, fi rmamızı genel rakiplerimizden ayıran özel-
Türkiye’de T-LAB markası ile ilk yerli PRP KİT’i liklerimizle başlamak istiyorum. Biz T-LAB olarak
ürettiniz. Ürünün şu anki kullanım yaygınlığı nedir? elde ettiğimiz son ürünlerin karakterizasyonuna yöne-
Nasıl geri dönüşler alıyorsunuz? lik bir yaklaşım içerisindeyiz. Yani bilimsel gerçek-
236 / Mart 2020