Page 45 - Sağlık Dergisi Kasım 2019
P. 45
haber S ğlık
zorlukla mücadele ediyoruz. Kullandığımız hammaddelerde ve nüyor musunuz?
enerjide dışarıya bağımlıyız, yerli enerji kaynağımız yok. Finan- Yerli fi rmalar maalesef yeteri kadar desteklenmiyor. Yaşadı-
sal kaynaklara da ulaşım çok kısıtlı. Özellikle günümüz piya- ğımız bütün zorluklara rağmen üretime devam ediyoruz, ancak
sa koşullarında devletin biz üreticileri daha fazla destekleme- bizim kategorimizde ithal ürünler ile ilgili herhangi bir kısıt yok
si, ithal ürünlere karşı koruması gerekiyor. ve fi yat rekabeti bizi zaman zaman çok zorluyor. Yurtdışına ve
Yurt içi ve yurt dışı pazarlama stratejileriniz ve faaliyetleriniz dövize endeksli hammaddeler ve maliyetler ile rekabet etme-
hakkında bilgi verebilir misiniz? miz oldukça zor hale geliyor.
“10’DAN FAZLA ÜLKEYE İHRACATIMIZ VAR” Ar-Ge ve yeni ürün çalışmaları yapıyor musunuz? Ar- Ge eki-
biniz ve faaliyetleri hakkında bilgi verebilir misiniz?
Hem yurtiçi hem de yurtdışı pazarlarda satışlarımız devam
ediyor. Yurt genelinde ihaleleri takip edip katılıyoruz, üniversite “TECHNOCAST AR-GE MERKEZİ’Nİ
hastaneleri ve özel hastaneler ile çalışmalar yapıyoruz. Yurtdı- KURDUK”
şında da birçok ülkede satışa başladık, bazı ülkelerde kayıt süre- Technocast olarak her 3 işimizde de Ar-Ge faaliyetlerine
cimiz devam ediyor. İhracat diğer iş kollarımızda olduğu gibi çok önem veriyoruz. Ekim 2017’de medikal, alçak basınçlı
bu alanda da öncelikli hedefi miz oldu. Şu anda başta Suudi Ara- döküm ve küçük ev aletleri alanlarındaki Ar-Ge çalışmaları-
bistan, Mısır, Libya, Kuveyt, Avrupa’da Belçika, İtalya, Yuna- mızı ve ekiplerimizi bir araya topladığımız Technocast Ar-Ge
nistan olmak üzere 10’dan fazla ülkeye ihracatımız bulunmak- Merkezi’ni kurduk. Medikal alanında da Ar-Ge çalışmalarımızı
ta. Hem yurtiçinde hem de yurtdışında fuar ve kongreleri takip Technocast Ar-Ge Merkezi çatısı altında yetkin mühendis eki-
ediyoruz, katılıyoruz. bimizle beraber yürütüyoruz. Yaptığımız Ar-Ge çalışmaların-
Türkiye pazarı hakkında neler düşünüyorsunuz? Yaşadığınız da hocalarla ve üniversite iş birliklerine çok önem veriyoruz.
zorluklar neler? Yeni proje ve ürünlerimiz ile ilgili TÜBİTAK projeleri hazırlı-
“PİYASA KOŞULLARINDA İHALE yor, faydalı model ve patent başvuruları yapıyoruz.
SÜREÇLERİNİN DE DÜZENLENMESİ Geleceğe dönük yeni projeleriniz var mı? Hedefi niz nedir?
GEREKİR” “BAŞKA ALANLARDA GELİŞTİRDİĞİMİZ
Ürünlerimizin yer aldığı endoskopi aksesuarları kategorisin- PROJELERİMİZ DE VAR”
de sınırlı sayıda yerli üreticiden biriyiz. Yaşadığımız en büyük Sürekli olarak yeni projeler üzerinde çalışıyoruz. Öncelik-
zorluk, yurtdışından, özellikle uzakdoğudan gelen ve rekabet li hedefi miz gastroenteroloji alanında mevcut ürün gamımızı
eşitliğine sahip olmayan ürünler ile rekabet etmek durumunda genişletmek. Bunun için üzerinde çalıştığımız birkaç proje var,
olmamız. Bunun yanında kurdaki değişiklikler maliyetlerimi- sene sonuna kadar yeni ürünlerimiz piyasada olacak.
zi etkiliyor. Sene içerisinde kazanmış olduğumuz ihalelerden Bunun yanında yurtiçinde ve yurtdışında değerli hocaları-
zarar ettiklerimiz oldu. Bu piyasa koşullarında ihale süreçleri- mızla başka alanlarda geliştirdiğimiz projelerimiz de var. Önü-
nin de düzenlenmesi gerekir. müzdeki dönemde de sağlık sektöründe katma değerler yarata-
Üreticilerin, yerli fi rmaların yeteri kadar desteklendiğini düşü- cağımız projeler üzerinde çalışmaya devam etmeyi hedefl iyoruz.
2019 Kasım / 41