Page 49 - Sağlık Dergisi Kasım 2019
P. 49

haber S ğlık



                temizle birlikte ana hedefi miz dış pazardaki büyümemize  layacak, uluslararası pazarda rekabet güçlerini artıracak, ileri
                devam etmektir. Türk fi rmalarının ihracat pazarlarının aksi-  teknoloji içeren inovasyonel ürünler tasarlamak ve geliştir-
                ne bizim ihracat performanısımızın ağırlıklı kısmı Amerika  mek olduğunu söyleyen Kayabaş, “Dolayısıyla Ar-Ge birimi
                ve Batı Avrupa pazarı. Bu pazarlarda hem kendi markaları-  şirketimiz içinde stratejik öneme sahip ve sektörün en kap-
                mızla satış gerçekleştiriyoruz hem de dünya markaları için  samlı Ar-Ge merkezine sahibiz. Ar-Ge faaliyetlerine verdi-
                OEM üretim yapıyoruz. 2020 yılı için koyduğumuz agresif  ğimiz önemin bir sonucu olarak 2017 yılında Bilim ve Tek-
                hedefl ere ulaşmak için dış pazarlarda maksimum pazar payı  noloji Bakanlığı tarafından verilen ve şu anda ülke genelinde
                artışı ve yeni müşteriler kazanarak büyümeyi hedefl iyoruz.    tüm sektörlerde sadece 961 fi rmanın sahip olduğu Ar-Ge
                   İç piyasada ise marka gücümüz, tüketici ihtiyaçlarına  Merkezi belgesini almaya hak kazandık. Bilim ve Teknolo-
                cevap veren yenilikçi ürünlerimiz ve yoğun tanıtım faaliyet-  ji Bakanlığı tarafından onaylı Ar-Ge merkezimizde patenti
                lerimizle büyüme ivmemizi sürdüreceğiz.           geliştirilen Gynotal® Obstetrik Jel ve Gynoseed® Gebelik
                   Diğer taraftan; Hastane Dezenfektanları, OTC (reçetesiz  Kolaylaştırıcı Jel ürünlerimizle, dünyanın sayılı üreticile-
                ürünler) ve Gıda Takviyeleri alanında yaptığımız yeni yatı-  ri arasına girerek, sektörün dizayn edicilerinden biri olduk.
                rımlarla bu kategorilerde de pazar büyüme hızının çok üze-  Ar-Ge Direktörlüğümüz bünyesinde çalışan doktora ve yük-
                rinde bir büyüme grafi ği sergiliyoruz. Önümüzdeki dönemde  sek lisans sahibi Kimya Mühendisi, Biyomedikal Mühendisi,
                bu kategorilerin toplam satışımız içerisindeki payının önem  Kimyager ve Biyolog arkadaşlarımız yeni TÜBİTAK proje-
                kazanacağını biliyor ve bu kategoriler için pazarlama planı-  leri üzerinde çalışmalarını sürdürüyor. Üzerinde çalıştığımız
                mızı hazırlıyoruz.” diyor.                        yeni projemiz var, bunların da patent başvuru süreci devam
                “TAMAMEN FİYAT ODAKLI YAPILAN                     ediyor.” şeklinde konuşuyor.
                ALIMLAR VE ÖDEMELERDE YAŞANAN                     “ÖZELLİKLE DEZENFEKTAN GRUBU
                GECİKMELER ÖNEMLİ BİR SORUN”                      VE MEDİKAL ÜRÜNLERDE ARTAN BİR
                   Mehmet Kayabaş Türkiye pazarı ile ilgili ise şunları söy-  BÜYÜME GRAFİĞİ HEDEFLİYORUZ”
                lüyor: “Pazardaki kaliteli ve yenilikçi ürünlerin diğer ürünle-  Mehmet Kayabaş son olarak hedefl eri ile ilgili şunla-
                re oranı o ülkede pazarın gelişmişlik oranıyla doğru orantılı-  rı söyledi: “İstanbul-Ambarlı’da bulunan 8500 m²’lik üre-
                dır. Türkiye’nin medikal ürünler pazarında oldukça gelişmiş  tim & depolama alanına sahip olan tesislerimize ilave olarak
                ürünlere sahip olduğunu söyleyebiliriz. Önümüzdeki yıllarda  2019 yılının sonunda İstanbul Hadımköy’de bulunan 12500
                pazarın daha da gelişerek ürün çeşitliliğinin artacağını öngö-  m²’lik yeni üretim tesisimizi faaliyete geçireceğiz. Yeni yatı-
                rüyor ve bu konuda yenilikçiliğe önem veren bir fi rma ola-  rımımızla birlikte önümüzdeki 5 yıllık dönemde özellikle
                rak sektöre öncülük etmeyi planlıyoruz. Türkiye pazarındaki  dezenfektan grubu ve medikal ürünlerde artan bir büyüme
                yaşadığımız en büyük sorunun devlet ihalelerindeki, kali-  grafi ği hedefl iyoruz.
                teye bakılmadan, tamamen fi yat odaklı yapılan alımlar ve   Ülkemizin gelişmesi ve tam bağımsızlığının anahtarının
                ödemelerde yaşanan gecikmeler olduğunu söyleyebilirim.”   üretmek ve ihracat yapmaktan geçtiğine inanıyor ve Turkuaz
                   Turkuaz Sağlık A.Ş. olarak hedefl erinin katma değer sağ-  ailesi olarak bunun için var gücümüzle çalışıyoruz.











































                                                                                                       2019 Kasım / 45
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54