Page 50 - Mart
P. 50
S ğlık haber
ri kurumumuzun en önemli hizmet birimi haline gelmiştir. rasyonlarda dikkat ettiğimiz en önemli şey kalite. Bütün
ürünler standartlara uygun ve devlet gözetiminde ama biz
Üretim yapma fi kri nasıl gelişti? Hangi ürünleri üretecek
ve pazara sunacaksınız? bir yakınımıza kullanmaktan çekinmeyecek kadar inan-
dığımız, güvendiğimiz bir ürünü piyasaya sunarız. Bütün
Yurt içi piyasamız nispeten dar, sadece Türkiye’yi ürünlerimizde en az 10 yıllık geçmişimiz var. Kalite ve fi r-
hedefl eyerek bu işi yürütmek oldukça zor. Bizim geliri- maların büyüklüğü bizim için önemli.
mizin yüzde 80’ni yurt dışından geliyor. Kendi ürünü-
müz olsun istedik. Bilgi birikimlerimizi, becerilerimizi Tüm bu ürünleri pazarlama stratejiniz nedir? Özellikle
değerlendirmek istedik. Uzun süredir ülkemiz pazarına üretimlerinizi pazarlarken nasıl bir strateji izleyeceksiniz?
katma değerli bir ürünü sunmak için arayış içerisindey- Yurt içi ve yurt dışı pazarlamada kendi ürünlerimiz
dik. İthal ettiğimiz, beğendiğimiz üründen daha iyisini olsun, anahtar teslim hastane projelerimiz olsun tanın-
üretebileceğimizi biliyorduk ve kapalı aspirasyon torba- mışlığımız ve ağırlığımız var. Türk müteahhitlerle iyi bir
sını ürettik. Çok güzel geri dönüşler aldık ve ürünümüze iş birliğimiz var ve onlarla çalışmaya devam ediyoruz.
çok inanıyoruz. Dizaynını, geliştirmesini tamamen ken- Kendi ürünlerimizin ihracatında da gene bugüne kadar
dimiz yaptık ve patentlerimizi de aldık. Sadece Türkiye oluşturduğumuz ilişki ağımıza çok güveniyoruz. Türki-
için değil, ciddi ihracat görüşmeleri yapıyoruz. Bu ay iti- ye’deki bayilerimizle çalışmaya devam edeceğiz. Hepsi ile
barı ile son revizyonları bitmiş ürünü piyasaya çıkarı- yıllardır süren bir ilişkimiz var. Güven çok önemli. Birbi-
yoruz. Şu anda fabrikada üretimi yapılıyor. Çok içimize rimize güveniyoruz. Ameliyat lambasını bu yılın haziran
sindi; pırıl pırıl bir ürün oldu. Onunla beraber plastik ayı itibarı ile hazır olmasını ve piyasaya sürmeyi plan-
alanına ilgi duymaya başladık. Plastik türevlerini ürete- lıyoruz. DMO ile çalışıyoruz. İyi bir kanal, iyi bir fırsat
bileceğimizi gördük. Yerli üretimde bu sene Türkiye’de bizim için. Alım yöntemi olarak devletin orayı kullanma-
tanıtıp akabinde ihracatını planladığımız ameliyat lam- sı nakit para olarak tahsilatta çok büyük bir imkân tanı-
baları var. Yıllık ciddi bir ameliyat lamba satışımız var. yor. Üretici olmadığımız dönemlerde tanıtımlarla ilgili
Çok büyük coğrafyada temsilciliklerimiz var ve bu bir özel bir çabamız olmazdı. Fuarlara katılım konusunda
ilişki ağı yarattı. Bu ilişkilerimizin yerli üretim için iyi çok istekli değildik. Bizim yaptığımız iş de kendimizi dok-
bir başlangıç olduğunu düşünüyoruz. tora tanıtmamız lazım ve fuara değil kongreye katılma-
mız lazım. Fuarlara gitmenin bize bir artısı olmuyor ama
Peki bu ürünleri geliştirirken nelere dikkat ettiniz? Ben-
zer ürünlerden ayırt edici özellikleri var mı? artık üretici olunca Expomed olsun, fuarlar, kongreler
olsun Medica da, Dubai de var olmak istiyoruz. Kendi-
“TAMAMI MİLLİ OLAN, KALİTESİ EN ÜST mizi dünyaya tanıtacak imkanları arayacağız.
SEVİYEDE BİR ÜRÜNLE YOLA ÇIKTIK” Üretim konusunda kurumlardan destek aldınız mı?
Benzer ürünlerden farklı kılan en önemli şey; bir KOSGEB’TEN çok destek Gördük. Düzgün bir proje
defa ürün kopya ve taklit değil. Direkt kendi Ar-Ge’miz- yaparsan, düzgün bir şekilde sunarsan kurumlar da ilgi
le geliştirdiğimiz bir ürün. Ürünün kopya olmamasına gösteriyor. Geliyor yetkililer denetliyor, projeni anlatı-
çok dikkat ediyoruz. Çünkü hedefi miz dünya pazarla- yorsun, ne yapacağını anlatıyorsun, neyi bulduğunu, neyi
rı, sadece iç piyasayı hedefl emiyoruz. İhracat yapmayı yeni yaptığını, kopyalamak değil, yenilik ve buluşlara
da hedefl iyoruz onun için her şeyini baştan sona kendi- odaklanınca desteğiniz alıyorsunuz. Biz aldık. Bütün bu
miz geliştirdik. Tamamı milli olan, kalitesi en üst sevi- sektörde çalışan fi rmalarımıza arkadaşlarımıza devletin
yede bir ürünle yola çıktık. destek imkanlarını kullanmalarını tavsiye ederiz. Artık
Türkiye operasyonumuzda demirbaş satışımız var, sarf üretme vakti. Zaman kaybetmeden yenilikçi ürünlerle
malzeme satışımız var, servis hizmetlerimiz var. Bütün ope- üretimdeki payımızı artırmaya devam edeceğiz.
48 / Mart 2020