Page 50 - Mart
P. 50

S ğlık     haber





























               ri kurumumuzun en önemli hizmet birimi haline gelmiştir.  rasyonlarda dikkat ettiğimiz en önemli şey kalite. Bütün
                                                                  ürünler standartlara uygun ve devlet gözetiminde ama biz
               Üretim yapma fi kri nasıl gelişti? Hangi ürünleri üretecek
               ve pazara sunacaksınız?                            bir yakınımıza kullanmaktan çekinmeyecek kadar inan-
                                                                  dığımız, güvendiğimiz bir ürünü piyasaya sunarız. Bütün
                 Yurt içi piyasamız nispeten dar, sadece Türkiye’yi   ürünlerimizde en az 10 yıllık geçmişimiz var. Kalite ve fi r-
               hedefl eyerek bu işi yürütmek oldukça zor. Bizim geliri-  maların büyüklüğü bizim için önemli.
               mizin yüzde 80’ni yurt dışından geliyor. Kendi ürünü-
               müz olsun istedik. Bilgi birikimlerimizi, becerilerimizi   Tüm bu ürünleri pazarlama stratejiniz nedir? Özellikle
               değerlendirmek istedik. Uzun süredir ülkemiz pazarına   üretimlerinizi pazarlarken nasıl bir strateji izleyeceksiniz?
               katma değerli bir ürünü sunmak için arayış içerisindey-  Yurt içi ve yurt dışı pazarlamada kendi ürünlerimiz
               dik. İthal ettiğimiz, beğendiğimiz üründen daha iyisini  olsun, anahtar teslim hastane projelerimiz olsun tanın-
               üretebileceğimizi biliyorduk ve kapalı aspirasyon torba-  mışlığımız ve ağırlığımız var.  Türk müteahhitlerle iyi bir
               sını ürettik. Çok güzel geri dönüşler aldık ve ürünümüze  iş birliğimiz var ve onlarla çalışmaya devam ediyoruz.
               çok inanıyoruz. Dizaynını, geliştirmesini tamamen ken-  Kendi ürünlerimizin ihracatında da gene bugüne kadar
               dimiz yaptık ve patentlerimizi de aldık. Sadece Türkiye  oluşturduğumuz ilişki ağımıza çok güveniyoruz.  Türki-
               için değil, ciddi ihracat görüşmeleri yapıyoruz. Bu ay iti-  ye’deki bayilerimizle çalışmaya devam edeceğiz. Hepsi ile
               barı ile son revizyonları bitmiş ürünü piyasaya çıkarı-  yıllardır süren bir ilişkimiz var. Güven çok önemli. Birbi-
               yoruz. Şu anda fabrikada üretimi yapılıyor. Çok içimize  rimize güveniyoruz. Ameliyat lambasını bu yılın haziran
               sindi; pırıl pırıl bir ürün oldu. Onunla beraber plastik  ayı itibarı ile hazır olmasını ve piyasaya sürmeyi plan-
               alanına ilgi duymaya başladık. Plastik türevlerini ürete-  lıyoruz. DMO ile çalışıyoruz. İyi bir kanal, iyi bir fırsat
               bileceğimizi gördük.  Yerli üretimde bu sene Türkiye’de  bizim için. Alım yöntemi olarak devletin orayı kullanma-
               tanıtıp akabinde ihracatını planladığımız ameliyat lam-  sı nakit para olarak tahsilatta çok büyük bir imkân tanı-
               baları var. Yıllık ciddi bir ameliyat lamba satışımız var.  yor. Üretici olmadığımız dönemlerde tanıtımlarla ilgili
               Çok büyük coğrafyada temsilciliklerimiz var ve bu bir  özel bir çabamız olmazdı. Fuarlara katılım konusunda
               ilişki ağı yarattı. Bu ilişkilerimizin yerli üretim için iyi  çok istekli değildik. Bizim yaptığımız iş de kendimizi dok-
               bir başlangıç olduğunu düşünüyoruz.                tora tanıtmamız lazım ve fuara değil kongreye katılma-
                                                                  mız lazım. Fuarlara gitmenin bize bir artısı olmuyor ama
               Peki bu ürünleri geliştirirken nelere dikkat ettiniz? Ben-
               zer ürünlerden ayırt edici özellikleri var mı?     artık üretici olunca Expomed olsun, fuarlar, kongreler
                                                                  olsun Medica da, Dubai de var olmak istiyoruz. Kendi-
               “TAMAMI MİLLİ OLAN, KALİTESİ EN ÜST                mizi dünyaya tanıtacak imkanları arayacağız.
               SEVİYEDE BİR ÜRÜNLE YOLA ÇIKTIK”                   Üretim konusunda kurumlardan destek aldınız mı?
                 Benzer ürünlerden farklı kılan en önemli şey; bir   KOSGEB’TEN çok destek Gördük. Düzgün bir proje
               defa ürün kopya ve taklit değil. Direkt kendi Ar-Ge’miz-  yaparsan, düzgün bir şekilde sunarsan kurumlar da ilgi
               le geliştirdiğimiz bir ürün. Ürünün kopya olmamasına  gösteriyor. Geliyor yetkililer denetliyor, projeni anlatı-
               çok dikkat ediyoruz. Çünkü hedefi miz dünya pazarla-  yorsun, ne yapacağını anlatıyorsun, neyi bulduğunu, neyi
               rı, sadece iç piyasayı hedefl emiyoruz. İhracat yapmayı  yeni yaptığını, kopyalamak değil, yenilik ve buluşlara
               da hedefl iyoruz onun için her şeyini baştan sona kendi-  odaklanınca desteğiniz alıyorsunuz. Biz aldık. Bütün bu
               miz geliştirdik. Tamamı milli olan, kalitesi en üst sevi-  sektörde çalışan fi rmalarımıza arkadaşlarımıza devletin
               yede bir ürünle yola çıktık.                       destek imkanlarını kullanmalarını tavsiye ederiz. Artık
                 Türkiye operasyonumuzda demirbaş satışımız var, sarf  üretme vakti. Zaman kaybetmeden yenilikçi ürünlerle
               malzeme satışımız var, servis hizmetlerimiz var. Bütün ope-  üretimdeki payımızı artırmaya devam edeceğiz.


          48 / Mart 2020
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55