Page 150 - Sağlık Dergisi Kasım 2019
P. 150
S ğlık haber
2008 Yılında Serkan Erdur tarafından İzmir’de kurulan olarak, tüm şehirlerde ortalama iki bayi ile çalışıyoruz. Güçlü
Köroğlu Tıbbi Malzemeler 8 kişi ile başlayan faaliyetlerine bayi ağımız ve, doğru zamanda, doğru fi yatlama ile sevk ettiği-
bugün 50 kişilik ekiple devam ediyor. Doğu Avrupa ve Tür- miz ürünler en önemli avantajlarımız arasında yer alır. Yurtdı-
kiye’nin önde gelen üreticisi olarak sadece en iyi bildikleri iş şında ise başta MEDICA Olmak üzere ARAB HEALTH Dubai
olan Hızlı Test Kitleri üretimini gerçekleştirdiklerini söyleyen fuarlar ile, Dünya’nın en büyük iki fuarına katılmanın gururu
Şirket Müdürü Serkan Erdur, “Başta Gebelik testi olmak üzere, ile çalışmalarımızın hızı artmaktadır. Bunun yanı sıra müşte-
Hepatit, HIV, Kanser testleri gibi hızlı test kitlerini hem gelişti- ri iletişimine gösterdiğimiz özen ve ilgi başarımızın kaynağı.”
riyor hem de üretiyoruz. Firmamız başta Türkiye pazarı olmak Türkiye pazarının, maddi temele dayanan bir pazar olma-
üzere yurtdışında en az 5 pazarda, pazar lideri olması ile bera- nın ötesine çok geçemediğini söyleyen Erdur, “Genel anlam-
ber toplamda 55 ülkeye ihracat faaliyetlerini sürdürüyor.” dedi. da ucuz ürünler tercih ediliyor. Kalite biraz daha geri plan-
“ÜRÜNLERİMİZİN PİYASAYA ARZINDAN da kalıyor. Bunun yanında özel sektör fi rmalarının azlığı ve
ÖNCE, ÖZELLİKLE İNSAN SAĞLIĞI İÇİN NE güçlü fi rmaların piyasada var olmaması nedeniyle, kırılgan bir
KADAR FAYDA SAĞLADIĞI ÖN PLANDA YER piyasa döngüsü devam ediyor. Bunun yanında Türkiye pazarı
ALMAKTA” nüfus olarak çok iyi bir potansiyel ve birçok yurtdışı üreticisi
için çalışmak istenilen pazar olma özelliğini sürdürüyor.” dedi.
Kalite yönetim sistemi ile ürünlerinin tamamını en yük- “YERLİ FİRMALARIN ÇOK İYİ
sek ve takip edilebilir kalite ile imal ettiklerini belirten Erdur, DERECEDE DESTEKLENDİĞİ KANAATİNİ
“Ürünlerimizin en büyük özelliği markamız ile üretmemiz ve
en iyi ürün kalitesi için en doğru en iyi hammaddeyi, doğru TAŞIMIYORUM”
işçilik ile değerlendirerek son ürüne ulaşmamız gibi etkenler- Türkiye’de yerli üretici ve yerli fi rmaların çok iyi derecede
dir. Ürünlerimizin piyasaya arzından önce, özellikle insan sağ- desteklendiği kanaatini taşımadığını ifade eden Serkan Erdur,
lığı için ne kadar fayda sağladığı ön planda yer almakta. Üre- “Ülkemiz özelinde, üretici / yerli fi rmaların çok fazla korun-
tim aşamasında ise, makine parkına yapılan yatırımın yanında, duğu kanaatinde değilim. İthalat her zaman Türkiye Pazarı için
iş gücü anlamında, en iyi eğitimi almış doğru personeli istih- kolay bir faaliyet oldu. Ancak yeni yeni alınan bazı önlemler
dam ederek ve en az 6 ay işbaşı eğitim ile ürün kalitesini en ile biraz daha iyi koşullar sağlansa bile, yurtdışı ile mukayese
yüksekte tutuyoruz.” şeklinde konuştu. edildiğinde, Türkiye’de yerli üretici ve yerli fi rmaların çok iyi
Üretimin ülkeler için varoluş mücadelesi olduğunu söyle- derecede desteklendiği kanaatini taşımıyorum.” diye konuştu.
yen Serkan Erdur, “Üretim yapabilen ve bunu kendi markası Serkan Erdur Ar-Ge Faaliyetleri ile ise şunları söyledi:
ile pazarlayabilen ülkelerin hiçbir zaman hiçbir alanda başarı- “Ar-Ge Çalışmalarımız hız kesmeden devam ediyor. Özellik-
sız olma imkanları bulunmamaktadır. Üretimin bir ülkeye ver- le vücudun belli bir bölgesi için kanser tespiti yapabilen ve
diği esneklik, rekabet avantajı ve dış piyasaları şekillendirme mobil olarak dünyanın herhangi bir yerine 20 dakika içerisinde
olasılığı ve en önemlisi ülkeye kazandırılan döviz en önemli hastaya sonucu iletebilen, tarama testi olarak da kullanılabile-
konuların başında gelmektedir.” dedi. cek bazı ürünler üzerinde çalışıyoruz. Mümkünse bu ürünleri-
Serkan Erdur sözlerine şöyle devam etti: “Yurtiçi pazar lideri mizi 2020 yılına yetiştirmeye çalışıyoruz.” şeklinde konuştu.
146 / Kasım 2019