Page 89 - Sağlık ocak
P. 89
haber S ğlık
sonunda ise hedefl erine mutlaka ulaşacaklarını bilirler. en basit tabiri ile ayaklarına kurşun sıkmaları ile sonuç-
Serenas önümüzdeki yıllarda da oluşturduğu kurumsal lanmakta. Bana göre fi rmalar artık biraz daha mantıklı
imajını daha da güçlendirip, her türlü şartta müşterisi- yaklaşımlar sergilemek zorundalar. Zararına çalışmanın
nin hep yanında olacaktır. Kendi adına sağlayacağı kısa kimseye bir fayda sağlamayacağı inancındayım. Bu yak-
vadeli kazanç ve başarıların ötesinde, müşteri ve katı- laşım malî olarak güçlü olan veya güçlü görünen fi rma-
lımcı memnuniyetini ön planda tutan yaklaşımlara odak- ları bile uçurumun kenarına itmekte. Bu mantıkla reka-
lanacaktır.” dedi. bet ve fi yat savaşlarının sürdürülebilir olması mümkün
“SEKTÖRDE DÜNYA DEVİ GL EVENTS değil. Hizmet kalitesinden verilen ödünler, zararına iş
İLE ORTAKLIK YAPTIK” alıp sonra kazanmak adına yapılan ufak hesaplar, müş-
teri nezdinde hepimizin imajını zedelemekte müşterile-
Serenas Group’un kurumsal yapısından da söz eden rin bizlere olan güvenini sarsmaktadır.” dedi.
Gürbüz, 2011 yılında Fransız GL Events fi rması ile ortak- “KONGRE SEKTÖRÜNÜN GELECEĞİ
lık yaptıklarını belirtti. Gürbüz, “Serenas Group çatısı PARLAK GÖRÜNÜYOR”
altında, geleneksel ve dijital medya ile uğraşan bir şir-
ketimiz var, grafi k ve yazılım için ayrı bir şirketimiz Turizmin bu ülkenin en kuvvetli döviz gelir kaynağı
var. Uçak bileti acentamız var. Bu gelişen süreç için- olduğunu, tüm sektörler göz önüne alındığında ithalattan
de BM’nin ve onlara bağlı bütün alt gruplarının Tür- bağımsız ana sektör konumunda olduğuna dikkat çeken
kiye’deki işlerini yapmaya başladık. Ortaklık yaptığı- Gürbüz, “Kongre sektörü turizmin en önemli öğelerinden
mız GL Events dünyadaki, Olimpiyatlar, UEFA, FİFA biri. Devletimizin de bu gerçeği görmesi gerekir. En azın-
gibi aklınıza gelebilecek tüm büyük spor ve G20, COP dan Turizm Bakanlığımızın web sitesinde kongre turiz-
gibi dev organizasyonların alt yapı alt yapı hizmetlerini mi layık olduğu ölçüde yer almalı, sadece bir paragrafl a
veren, 36 ülkede 41 tane kongre merkezi olan, 1.2 mil- anlatılmamalı. Uluslararası tanıtımlarda kongre olanakla-
yar Euro ciro yapan sektörün devi durumundadır. Biz o rımıza da yer verilmeli. Ülkemizin kongre pazarında sahip
dev operasyonun içinde operasyon bazlı organizasyon- olduğu konum; sahip olduğu otel, servis veren paydaşların
ları yapan tek fi rmayız. Türkiye’ye gelmeleriyle birlikte alt yapı imkânları, ülke insanın temel ev sahipliği anla-
Congresium Ankara’nın işletmesini aldılar, İstanbul’da yışı, güler yüzlülüğü gibi karakteristikleri, fi rmalarımı-
ise The Seed’in işletmesini aldılar. Bunları alınca ayrıca zın kıvrak zekâları ve ülkenin kurlar bazındaki ucuzluğu
bir yiyecek içecek şirketi kuruldu. Dolayısıyla Serenas ile güçlenmektedir. Bu ortamı avantaja çevirebildiğimiz
acente iken bir anda her operasyon dalında etkin büyük sürece gelecek parlak görünüyor. Uzun süreçte kongre
bir fi rma haline geldi.” ifadelerinde bulundu. sektörünün ortadan kalkması söz konusu değil. Yapılan
“KONGRE SEKTÖRÜ DARALIYOR, tüm araştırmalar kongre ortamında gerçekleştirilen bire-
bir bilgi aktarımlarının katılımcılar tarafından vazgeçile-
KALİTEYİ DÜŞÜRMEMEK GEREKİYOR” mez bir yöntem olarak kalacağını vurguluyor. Serenas’ın
Kongre sektörünün temel sıkıntısının daralan pazar, farklılığını koruması ve değerlerinden fedakarlık etme-
zorlaşan fi nansal koşullar ve bunların oluşturduğu ihale mesi bu sektörde sürekli var olabilmesinin ana koşuludur.
koşulları olduğunu söyleyen Mustafa Fethi Gürbüz, “Kıran Bu kaliteli ve katılımcılarına faydalı kongrelerin yapıla-
kırana geçen iş alma mücadelesi bir anlamda fi rmaların bilmesini de mümkün kılacaktır.” dedi.
2020 Ocak / 87