Page 62 - Mart
P. 62
S ğlık haber
Johnson & Johnson Vision,
”Işık Hassasiyeti Araştırması” sonuçlarını açıkladı:
”Göz Sağlığı Diğer
Sağlık Sorunları Kadar Önemli”
Araştırma sonuçlarına göre, Türklerin %95’i gün boyunca gözlerinin ışıktan etkilendiğini belirtiyor.
Johnson & Johnson Vision’ın gerçekleştirdiği “Işık Hassasiyeti Araştırması” sonuçları açıklandı.
Araştırma sonuçlarına göre, Türklerin %95’i gün boyu gözlerinin ışıktan etkilendiğini belirtiyor.
Türkiye’den 1.020 katılımcıyı kapsayan küresel araş- ARAŞTIRMA YÖNTEMİ
tırma, gün boyunca değişen ışık koşullarının katılımcı- Tüketiciler arasında ışık hassasiyetinin yaygınlığı-
larda göz yorgunluğu ve rahatsızlığına sebep olduğunu nı araştırmak için Johnson & Johnson Vision Care Inc
gösteriyor. Her gün, göz konforunu ve görmeyi etkileyen ve FleishmanHillard’ın şirket içi araştırma uygulaması
yoğun ışığa ve UV ışınlarına maruz kaldığımızı ifade eden TRUE Global Intelligence™, Türkiye’de 18 yaş ve üstü
Johnson & Johnson Vision Türkiye Profesyonel Eğitim 1.020 yetişkinden oluşan ulusal temsili bir örneklem ara-
ve Gelişim Müdürü Op. Dr. Banu Arslan, “Katılımcıla- sında 10 dakikalık dijital bir anket gerçekleştirdi. Hata
rın %67’si görme kusurlarının düzeltilmesi için gözlük payı, %95 güven seviyesinde %±3’tür.
veya kontakt lens kullanıyor. Anket sonuçları sektörde
karşılanmamış bir ihtiyaç olduğunu gösteriyor. Kontakt
lens kullanıcılarına, gözlerini koruma ve ışık koşullarıyla
ilgili stresi yönetme konularında yardımcı olacak çözüm- Johnson & Johnson Vision announces
ler sunuyoruz.” dedi. "Light Sensitivity Research" results:
Işıktan rahatsız olduğunu belirten anket katılımcıların
%91’i, ışığın etkisini gözlerini kısarak azaltmaya çalış- "Eye Health Is As Important As
tıklarını belirtiyor. Aldıkları diğer önlemler arasında bil-
gisayarın ekran parlaklığını azaltma (%83), bulunulan Other Health Problems”
ortamın ışığını kısma veya azaltma (%78) ve fazla ışıklı According to the research results, 95% of Turks say their
ortamda gölgede kalma (%77) bulunuyor. Anket sonuç- eyes are affected by light throughout the day. The results
larına göre, katılımcılar (%80) en çok araba kullanırken of the "Light Sensitivity Survey" conducted by Johnson &
gözlerinin ışıktan rahatsız olduğunu belirtiyor. Katılım- Johnson Vision have been announced. According to the
cıların şikâyet ettiği diğer bir durum ise, alışveriş merke- research results, 95% of Turks say their eyes are affec-
zinden ya da sinemadan çıkmak gibi karanlık bir ortam- ted by light throughout the day.
dan bol ışıklı bir ortama geçilmesi (%77). A global study involving 1,020 participants from Turkey
Türkiye’de ankete katılanların %81’i (10 kişiden 8’i) shows that changing light conditions throughout the day
ışığın görme üzerindeki etkileri konusunda biraz endi- cause eye fatigue and discomfort in participants. Every
şelendiklerini belirtiyor. Katılımcıların büyük bir kısmı day, we are exposed to intense light and UV rays that
(%87) gözlerini korumak için önlem almalarının önemli affect eye comfort and vision, said Op. Dr. Banu Arslan,
olduğunu; katılımcıların %62’si göz sağlığının diğer sağ- Director of Professional Education and Development at
lık sorunları kadar önemli olduğunu söylüyor. Johnson & Johnson Vision Turkey or contact lens. The sur-
Gözleri ışıktan korumanın genel göz sağlığı ve konforu için vey results show an unmet need in the sector. We offer
oldukça önemli olduğunu vurgulayan Op. Dr. Arslan, “Her- contact lens users solutions to help protect their eyes
hangi bir göz sorunu ya da ışık hassasiyeti olan kişilerin mut- and manage stress related to light conditions," she said.
laka bir göz hekimine başvurmasını öneriyoruz. Düzenli göz
muayenesi göz sağlığının ilk basamağıdır.” dedi.
60 / Mart 2020