Page 181 - Mart
P. 181

haber S ğlık



               fi culties related to payment terms, just like all the   rindeki yenilikleri yakından takip ediyor, gelişmelerin mevcudiyeti
               other local companies.                     durumunda da doğrudan tesisimize adaptasyonunu gerçekleştiriyo-
                  We know, and see, that the local companies are   ruz. Üretim alanımıza girecek olan dış kaynaklı ürünlerde ise ilgili
               being supported by the governmental incentives.   ürünlerin medikal sınıf olmasına çok dikkat ediyor, tedarikçilerimi-
               However, we think that the main concern is the   zin tesislerinde gerçekleştirdiğimiz denetimler ile bu koşulun sağlan-
               competiton with imported products. Unfortuna-  dığından emin oluyoruz.
               tely, we have a serious disadvantage in terms of
               price considering our high quality, especially for   Sizin için ve ülkemiz için üretim ne anlam ifade ediyor?
               the products imported from Far East. Although   Mustafa Kemal Atatürk’ün de dediği gibi “Çalışmadan, yorulma-
               we have the domestic goods certifi cate including   dan ve üretmeden, rahat yaşamak isteyen toplumlar; evvela haysiyet-
               all our products, the 15% advantage of domes-  lerini, sonra hürriyetlerini daha sonra da istiklal ve istikballerini kay-
               tic goods in the tenders is not always enough to   betmeye mahkumdurlar.”. Bu mantık ve inanç doğrultusunda, en az
               make the domestic products more attractive aga-  savunma sanayi kadar stratejik bir konumda olan ilaç ve medikal sek-
               inst the imported products. For this fact, our mee-  törlerinde yerli üretime destek vererek ülkemizin bağımsızlığına kat-
               tings with the Ministry of Trade and the Ministry   kıda bulunmak adına elimizden geleni yapıyoruz.
               of Health continue. We hope that we will soon be
               able to see our domestic products as an advan-  Yurt içi ve yurt dışı pazarlama stratejileriniz ve faaliyetleriniz
               tage holder in the local market.           hakkında bilgi verebilir misiniz?
                  We currently have new product developments   Mevcut yurt içi ağırlıklı pazarlama faaliyetlerimize Orta Doğu, Afri-
               for medical components, both for the domestic   ka ve Avrupa ülkelerini de ekleme hedefi  ile çalışmalarımızı sürdürü-
               and international markets. Our primary goal is   yoruz. Gerek yurt içinde gerekse yurt dışında ürün yelpazemize odak-
               to further increase the rate of  domestic contri-  lanan fuarlara katılarak da pazarlama ağımızı geliştirmeye çalışıyoruz.
               bution for our products, together with improving
               our costs as much as possible. In this way, we   Üreticilerin, yerli fi rmaların yeteri kadar desteklendiğini düşü-
               aim to reduce the dependency on foreign count-  nüyor musunuz?
               ries by decreasing the import rate in our existing   Devlet tarafından sağlanan teşvikler ile yerli fi rmaların olabildiğin-
               product groups.                            ce desteklendiği biliyor, görüyoruz. Fakat, asıl problemin ithal ürün-
                  We conduct our R&D activies mostly in line   ler ile rekabet konusunda yaşandığı görüşündeyiz. Özellikle Uzak
               with the feedback we receive from our customers   Doğu’dan ithalatı gerçekleşen medikal ürünler konusunda, yerli üre-
               and users of our products. When we consider our   ticiler olarak sağladığımız yüksek kalite çerçevesinde fi yat konusunda
               fi nished products, the user class is mostly consist
               of hospital nurses. At this point, we perform visits   ne yazık ki ciddi dezavantaja sahibiz. Her ne kadar ürünlerimiz için
                                                          yerli malı belgesine sahip olsak da ihalelerde sağlanan %15’lik yerli
               to the hospitals and make design changes in line
               with the information we receive from the nurses   ürün avantajı kimi zaman ithal ürünler karşısında biz yerli üreticile-
               in order to provide ease in usage and to save time   ri cazip kılmaya yetmiyor. Bu doğrultuda, Ticaret Bakanlığı ve Sağ-
               during interventions to patients.          lık Bakanlığı ile görüşmelerimiz devam ediyor. Umuyoruz ki en kısa
                  On the other hand, we are constantly working   sürede yerli ürünlerimizi piyasada avantaj sahibi olarak görebileceğiz.
               and following the related trainings to develop   Ar-Ge ve yeni ürün çalışmaları yapıyor musunuz? Ar- Ge ekibi-
               new products that will fi ll the gap in the market   niz ve faaliyetleri hakkında bilgi verebilir misiniz?
               in line with the researches and incoming requ-  Ar-Ge faaliyetlerimizi çoğunlukla müşterilerimizden ve ürünleri-
               ests made both at the domestic and international   mizin kullanıcılarından aldığımız geri bildirimler doğrultusunda ger-
               fairs, which our team attends.             çekleştiriyoruz. Bitmiş ürünlerimize bakıldığında kullanıcı sınıfımız
                  We thank all our stakeholders in the industry
               for their contribution and wish a healthy future   çoğunlukla hastane hemşirelerinden oluşuyor. Bu noktada da hastane-
                                                          leri ziyaret ederek hemşirelerimizden aldığımız bilgiler doğrultusunda
               for our society…
                                                          onların kullanımını kolaylaştıracak ve hastalara müdahalede zaman
                                                                                kazandıracak şekilde tasarım değişiklikleri
                                                                                gerçekleştiriyoruz.  Öte yandan, ekibimizin
                                                                                katıldığı gerek yurtiçi gerek yurtdışı fuar-
                                                                                larda yapılan araştırmalar ve gelen talepler
                                                                                doğrultusunda piyasadaki boşluğu doldura-
                                                                                cak ürünlerin geliştirilmesi için de sürek-
                                                                                li çalışıyor ve eğitimleri takip ediyoruz.
                                                                                Geleceğe dönük yeni projeleriniz var
                                                                                mı? Hedefi niz nedir?
                                                                                   Hem yurt içi hem de yurt dışı pazarla-
                                                                                rı için yeni medikal komponent ürün geliş-
                                                                                tirmelerimiz mevcut. Temelde hedefi miz
                                                                                ürünlerimizdeki yerli katkı oranını daha da
                                                                                yükseltmek ve aynı zamanda maliyetleri-
                                                                                mizi olabildiğince iyileştirmek. Bu saye-
                                                                                de de mevcut ürün gruplarımızdaki ithalat
                                                                                oranını düşürerek dışa bağımlılığı azaltma-
                                                                                yı hedefl emekteyiz.


                                                                                                        2020 Mart / 179
   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186