Page 61 - Sağlık Dergisi Kasım 2019
P. 61
haber S ğlık
Philips Türkiye Sağlık Sistemleri Pazar- kadar dünyada yılda 3 milyar kişinin haya-
lama Direktörü Gamze Arbak ile geleceğin tını iyileştirmeyi hedefl iyoruz. Bu strate-
sağlık trendleri ve Philips’in sağlık yatı- ji doğrultusunda küresel çapta sağlık
rımlarını konuştuk. Sağlık Dergisi’ne alanında birçok araştırma yapıyoruz.
değerlendirmelerde bulunan Gamze Türkiye’de de, IPSOS ile birlikte sağ-
Arbak, IPSOS ile birlikte gerçekleş- lık trendlerini sorgulayan, halkımı-
tirdikleri sağlık trendlerini sorgula- zın sağlığa bakışını ortaya koyan
yan ‘Sağlık Trendleri Araştırma- ve nabzını tutan bu sene ikinci-
sı’ sonucuna dayanarak sağlık sini gerçekleştirdiğimiz ‘Sağ-
alanında daha az maliyetli bakı- lık Trendleri Araştırmasını’
ma ve dijitalleşmeye yönelik bir yayınladık. 12 ilde kamuoyu-
trendin olduğunu söyledi. nun yanı sıra, aralarında doktor,
kamu personeli ve basın mensupla-
Gamze Hanım, öncelikle sizi biraz rının da yer aldığı fi kir önderlerinin
tanıyabilir miyiz? de dahil olduğu 1309 kişinin katılımı
1999 Yılında ODTÜ Biyoloji bölü- ile gerçekleştirdiğimiz araştırmada da
münden mezun oldum. Mezun olduktan gördük ki kamuoyunun yüzde 89’u sağlık
sonra Ankara’da EMA Ltd. AŞ’de Klinik Gamze Arbak durumundan memnun olduğunu söylerken,
Aplikasyon Uzmanı olarak iş hayatına adım yüzde 84’ü mevcut sağlık durumunun hayat
attım. Daha sonra Eczacıbaşı-Monrol Nükleer kalitesini olumlu etkilediğini düşünüyor. Toplu-
Ürünler’de Satış Pazarlama Müdürü olarak çalışmaya baş- mun yüzde 65’i ise sağlıklı kalabilmek için yediğine, içtiğine
ladım. Bu sırada Yeditepe Üniversitesi’nde MBA programı- ve kullandığı ürünlere dikkat ederken yüzde 65’i uyku düze-
nı tamamlayarak, 2007 yılında Philips’te Doğu Avrupa Böl- nine dikkat ettiğini belirtti. Ancak araştırmaya katılan fi kir
gesi Satış Pazarlama Müdürü görevine başladım. 12 Yıldır önderleri, kamuoyunun yansıttığının aksine aslında sağlıklı
Philips’te farklı farklı görevler üstlendim. Son olarak 2019 bir toplum olmadığımız görüşünü savunuyor.
yılında Philips Türkiye Sağlık Sistemleri Pazarlama Direk- Kamuoyunun yüzde 83’ü mevcut kilosundan memnun
törü olarak atanarak, sağlık alanında 20 yıllık tecrübem ile olduğunu belirtirken; fi kir önderleri ise obezitenin hızla arttığı
görevimi sürdürmekteyim. Ayrıca, Orta Doğu & Türkiye ve halk olarak spor yapmayıp, aynı zamanda da çok hareket-
Ultrason Pazarlama Müdürü görevine de devam ediyorum. siz yaşadığımızı belirtiyor. Hareketsizliğin, kötü beslenmenin
Philips'in sağlık ürünlerinden biraz bahseder misiniz? yanı sıra stresin artmasının da sağlık sorunlarını tetiklediğini
“BUGÜNE KADAR PEK ÇOK İLKE VE düşünen fi kir önderleri, bu durumun kötü beslenme alışkan-
lıkları ile birleşmesiyle de sağlık sorunlarının artığını belirti-
İNOVASYONA İMZA ATTIK” yor. Fikir önderleri ayrıca, Avrupa’ya kıyasla hastalık oran-
Sağlık sektörü hem globalde hem de Türkiye’de hızlı büyü- larımızın da yüksek olduğu düşünüyor.
yen ve sürekli olarak kendini geliştiren sektörlerden biri… Ayrıca Türkiye’de her üç kişiden biri obez ya da kilolu,
Philips olarak, gelişmiş teknolojilere sahip olduğumuz derin 3,3 milyon insan solunum sıkıntısı yaşıyor, 11 milyondan fazla
klinik ve tüketici iç görüsünden faydalanarak geliştirdiğimiz diyabet hastası var ve her yıl 125 bin kişi kalp damar hastalı-
entegre çözümlerimizle, iyileştirilmiş hasta ve klinisyen dene- ğı nedeniyle hayatını kaybediyor. Bu rakamlara baktığımız-
yimi, daha düşük bakım maliyeti ve daha iyi sağlık sonuçları da Türkiye’de sağlık alanındaki riskleri kolayca görebiliyo-
gibi faydalar sunmaktayız. Önceliğimiz hastaların sağlık hiz- ruz. Sağlık trendlerine yönelik yaptığımız araştırma ile biz
metlerine kolay erişimini sağlamak. Evde Bakım Hizmetleri, de bu farkındalığı artırmayı hedefl eyerek, çalışmalarımızı da
Girişimsel Radyoloji, Hasta Başı Monitör, Tanısal Görüntü- bu doğrultuda sürdürüyoruz.
leme, Sağlık Bilgi Sistemleri ve alanlarında geçmişten günü- Son olarak Türkiye'de sağlık teknolojilerindeki yenilikler ve
müze inovasyon odaklı bir başarı hikayesine sahibiz. dijital dönüşüm bağlamında bir değerlendirme yapar mısınız?
Sağlıklı Yaşam’dan başlayarak Önlem Alma, Teşhis, Teda-
vi ve Evde Bakım’a kadar pek çok alanda sunduğumuz yeni- “TÜRK SAĞLIK SİSTEMİ DİJİTAL SAĞLIK
liklerle her zaman müşterilerimizin yanındayız. Bizi motive TEKNOLOJİLERİNE ÇOK HAZIR”
eden alanların başında İnovasyon, Değişim ve İş birliği geliyor. Sağlık alanında daha az maliyetli bakıma ve dijitalleşme-
1918 yılında ilk medikal X-Ray cihazını geliştirmiş bir kurum ye yönelik bir trend var. Çoğalan kronik hastalıklar, yaş orta-
olarak bugüne kadar pek çok ilke ve inovasyona imza attık. laması artan ve sürekli büyüyen bir nüfustan bahsediyoruz.
İnovasyon bizim DNA’mızda var. Mevcutta 65.000 patenti- Bu sebeple insanların ihtiyaçlarına bir an önce çare bulmak
miz bulunuyor. İnovasyonlarımızı ve ürün yelpazemizi sağlık ve bunu yaparken de artan maliyetleri düşürmek gerekiyor.
teknolojileri alanında sürekli çeşitlendiriyoruz. Yaptığımız araştırmada da gördük ki Türk sağlık sistemi diji-
Çok yeni olarak bir sağlık araştırması yayınladığınızı biliyoruz. tal sağlık teknolojilerine çok hazır. Teknolojinin sağlıktaki
Biraz bu araştırmadan bahseder misiniz? rolü hakkında önemli bilgiler veren Sağlık Trendleri araştır-
ma sonuçlarına göre toplumun yüzde 85’i sağlığı yönetmede
“HEDEFİMİZ, 2030’A KADAR DÜNYADA YILDA teknolojinin yardımcı olabileceğini düşünüyor. Kamuoyu-
3 MİLYAR KİŞİNİN HAYATINI İYİLEŞTİRMEK” nun yüzde 76’sı teknoloji ilerledikçe birçok hastalığın teda-
Kurulduğumuz günden bu yana tüm faaliyetlerimizin visinin kolaylaşacağına inanırken, kamuoyunun yüzde 73’ü
temeline “hayatı iyileştirme” hedefi mizi koyduk ve 2030 yılına ev bakımı ve kişisel bakım için olan elektronik ürünlerin de
2019 Kasım / 57