Page 177 - Sağlık Dergisi Kasım 2019
P. 177
Üroloji ürün grubunda INSTYLAN intravesikal materyal aldıkları geri bildirimler bizim için en önemli AR-GE çalışması
ürünün distribütörlüğünü yapan HEM İç ve Dış Ticaret, ayrıca aslında. Bu bilgilere göre en efektif ürünü nasıl sağlarız konu-
Telefl ex-Rüsch üroloji ürünlerinin bölgesel temsilciliği ve Alli- sunu üretim departmanları ile sürekli istişare ediyoruz. Ayrıca
um ürolojik stent ürün grubunda ise proje bazlı satış faaliyetle- bu konularda uluslararası alandaki faaliyet ve gelişmeleri de
ri gerçekleştiriyor. Yoğun bakım grubunda HEMCATH markası yakından takip ediyoruz.
ile ithalatını yaptıkları kapalı aspirasyon kataterleri de mevcut. Geleceğe dönük yeni projeleriniz var mı? Hedefi niz nedir?
HEMMED, Anne-Bebek ürünleri markası olan BAbytime
Üretim konusunda ilerlemek istiyoruz. İlke hedefi miz Süt
fi rması ürün gruplarının sağlık kurumlarında tek yetkili dağı- Sağım Setleri idi ve gerçekleştirdik. Burada hala almamız gere-
tıcısı. Aynı zamanda HEMCATH markası ile Anne Süt Sağım ken yol var. Ama bu ürün grubuna ek olarak tecrübe sahibi oldu-
Setleri üretimi gerçekleştiriyor. Gene bu grupta CİMİLRE fi r- ğumuz alanlar için bazı ürün grupları da eklemek istiyoruz ve
masının Süt Sağım Pompalarının Türkiye- Orta ve Doğu Avru- bunlar için ön çalışmalarımız mevcut. 2020 yılı içerisinde bu
pa yetkili distribütörü. bağlamda birkaç ürün için daha üretim sürecini başlatma pla-
Pazara sunduğunuz ürünleri benzer ürünlerden ayıran özel- nımız mevcut. Ayrıca belgelendirme ve regülasyon çalışmala-
likleri nelerdir? rımızı da bu planlar dahilinde yürütmekteyiz.
Temsilcisi olduğumuz markalar ve ürünleri konusunda üre- Son olarak eklemek istedikleriniz.
ticilerimizle sürekli diyalog halindeyiz. Tecrübelerimizi ve Kul- Hepimiz verilen sağlık hizmetinin bir parçasıyız. Ve bu
lanıcıların tecrübe ve geri bildirimleri ile birleştirerek gerek bağlamda bir sektör olarak anılmak, gereken değeri görmek ve
Sağlık Personelleri gerek ise hastalar açısından en efektif ve sektörel birlikteliği sağlamayabilmek hepimizin hedefi olma-
amacına yönelik şekilde kullanılacak ürünlerin gelişimi için lı. Bunu gerçekleştirirken sadece ürün satmak amaç olmamalı.
uğraşmaktayız. Özellikle Sağlık personellerinin kullanım esna- Sattığımız ürünün kalitesine, verimliliğine ve faydasına bizle-
sında aldıkları geri bildirimler ürünlerimiz geliştirmemiz açı- rin inanması ve güvenmesi gerekli. Bunu sağladığımız zaman
sından bizler için önemli. hem sektörümüze hem milli ekonomiye hem de sağlık hizmetin-
Yurt içi ve yurt dışı pazarlama stratejileriniz ve faaliyetleriniz den faydalananlara gerçekten yararımız olacağını düşünüyoruz.
hakkında bilgi verebilir misiniz? www.hemmed.net
Yurt içi faaliyetlerimizi müşteri odaklı ziyaretler ile gerçek-
leştirmekteyiz. Periyodik ziyaretler ve hizmet odaklı faaliyetler
temel çalışma prensibimizdir. Bu kapsamda öncelikle son kul-
lanıcıya ürünü satışını değil ürün ile ilgili hizmet ulaştırmayı
amaçlayan bir pazarlama-satış prensibi belirlemiş bulunmaktayız.
Yurt dışı faaliyetlerimiz bizim için oldukça yeni bir konu. Bu
konudaki faaliyetlerimizi özellikle üretimini yaptığımız HEM-
CATH Süt Sağım Setleri ve Pompaları konusunda ilerletecek
şekilde planlamalar yapıyoruz.
Türkiye pazarı hakkında neler düşünüyorsunuz? Yaşadığınız
zorluklar neler?
Ülkemiz sağlık sektöründe büyük yatırımlar yapılmakta.
Ancak özellikli ürünlerde son dönemlerde verimlilik yerine
fi yata dayalı satın alma sisteminin benimsenmiş olması yapı-
lan önemli yatırımlarda kaliteli hizmet sağlanmasının ve birçok
üründe temin edilen ürünlerin kullanılamayarak imha edilme-
sine ve israfı artıran bir sürecin izlenmesine neden olmaktadır.
Burada önemli bir hususta sağlık hizmetine hizmet sağlayan
biz Tıbbi Malzeme fi rmalarının özellikle mali açıdan yaşadı-
ğı sıkıntı ve açmazlardır. Sağlık Sektöründe verilen hizmetleri
fi rmalar fi nanse etmekte. Ancak bu durum hiç birimiz için sür-
dürülebilir bir durum değildir. Bu konuda sektörümüze gerek-
li değerin ve önemin verilmesini beklemekteyiz.
Kurumlar tarafından yeteri kadar desteklendiğinizi düşünü-
yor musunuz?
Bu konuda bizim gibi KOBİ işletmelerin teşvik vb. des-
teklere ulaşması çok güç. Bunlara ulaşılsa bile kurumlardan
beklenen ödeme performansının sağlanamaması bizleri yatı-
rım yapmaktan veya geliştirmekten uzaklaştırıyor. Daha adila-
ne bir teşvik ve destek planlamalarının yapılmasını bekliyoruz.
Ar-Ge çalışmaları yapıyor musunuz? Ar- Ge ekibiniz ve faali-
yetleri hakkında bilgi verebilir misiniz?
Bu konuda en büyük hazine Sağlık Personellerimiz. Onla-
rın ürünleri kullanırken edindikleri deneyimler, hastalardan