Page 103 - Eylül 2019
P. 103
haber S ğlık
• Bununla birlikte kur etkisi nedeni ile 27,5, kutu olarak ise yalnızca yüzde 0,4
yurt dışı cirosunda artış gerçekleşti. 2018 büyüme kaydedildi.
ortalamasında yüzde 48,4 olan yurt dışı ciro • Sektörün yurtiçi yıllık ciro artışı,
artışı, 2019 ilk beş ayında ise yüzde 46,0 2018’de yüzde 24,1, 2019 ilk beş ayda ise
ile oldukça güçlü gerçekleşti. yüzde 31,0 ile reel olarak güçlü bir artışa
• Temel eczacılık ürünleri imalatının işaret etti.
büyüme hızı yüzde 15,6 • Döviz kurlarındaki sert hareketler ise
• Sanayi üretimi içinde temel eczacılık sektörün kar marjını ve üretimin sürdürü-
ürünlerinin ve eczacılığa ilişkin malzeme- lebilirliğini olumsuz etkiliyor.
lerin imalatı yerli ürün kullanma eğilimi- • Sağlık turizminin önemi artıyor
nin artmasından fayda sağlamaya devam • Sağlık turizminin her geçen gün güç-
ediyor. Bu kapsamda sektörün 2018’deki leniyor olması, Türk ilaç sektörünü de des-
yüzde 7,3’lük ortalama büyüme temposu tekleyen bir unsur olarak öne çıkıyor.
2019 ilk beş ayında da güçlü şekilde sürdü. • Türkiye’nin potansiyeli yüksek
İlk çeyrekte yüzde 13,2 olan sektörün yıllık • Orta vadede sektörde lisanslama süre-
büyüme hızı ilk 5 ay ortalamasında yüzde cindeki zorluklar, ilaç kullanımında bilincin
15,6’ya ulaştı. gelişmesi ve kamu otoritelerinin düzenleme-
• Ciro artışı yüzde 31 leri sektörün dinamizmini sınırlıyor. Bunun-
• Türkiye ilaç sektörü 2018’de değer la birlikte, teknolojik gelişmeler ve yüksek
ölçeğinde yüzde 26,1 büyüyerek, 30,94 mil- AR-GE harcamaları sektörün maliyetleri
yar TL büyüklüğe ulaştı. Kutu ölçeğinde ise üzerinde baskı oluşturuyor. Ancak özellik-
yüzde 3,6 artışla 2,30 milyar kutu satış ger- le Türkiye gibi gelişen pazarlar (pharmer-
çekleşti. 2019 ilk çeyrekte ise, geçen yılın ging markets), demografi k etkilerden dolayı
aynı dönemine göre değer olarak yüzde yüksek potansiyel taşımaya devam ediyor.
2019 Eylül / 99